Close
NL
Zoek
Back to All Blog Posts

Design & merkbelofte - interview met onze CEO

Design & merkbelofte - interview met onze CEO

“Packed to Impact” – het DNA van DECA. En dat slaat niet alleen op de kwaliteit van onze voedingsverpakkingen, ook op onze eindeloze inzet en ambitie om het verschil te maken met ontwerp, innovatie en de nieuwste trends. Het is onze manier om DECA verder te positioneren als de meest geschikte en duurzame keuze. In een interview met Otto Hofstetter vertelt onze CEO Patrik De Cat over het belang van design en duurzaamheid in alle aspecten van onze bedrijfscultuur.

Na de dubbele crisis door covid en de stijgende energieprijzen, zit DECA op het juiste spoor en gaan we voluit voor lichtgewicht monomateriaalverpakking en recycleerbaarheid. Dat is wat onze klanten willen en wat wij kunnen bieden.

 

’t Zit in de familie

De synergie met Otto Hofstetter, onze leverancier van matrijzen, was vanaf het begin duidelijk. Zwitserse kwaliteit in combinatie met de flexibiliteit van een familiebedrijf is zeker een winner. Onze beide organisaties hebben een open communicatiecultuur en hechten veel waarde aan een positieve uitwisseling van ideeën, met korte informatietrajecten en transparante besluitvormingsprocessen. Lees er alles over in het interview.

 

Internationaal bereik & streven naar circulariteit

Met een wereldwijde verkoop in 37 landen blijft DECA gericht op organische groei met een verder potentieel om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Wij zijn in staat om van kunststof een duurzame oplossing te maken, wat ons tot een internationale favoriet voor verpakkingen voor voeding heeft gemaakt.

Patrik vertelt ook hoe DECA wil bijdragen aan een circulaire economie. Sowieso is polypropyleen een type kunststof dat al een gunstig milieuprofiel heeft in vergelijking met alternatieve materialen. Een circulaire economie bevorderen en recyclage promoten kan bijdragen tot een zo klein mogelijke ecologische impact van onze producten en processen. Als we deze missie blijven verderzetten,  kunnen we een belangrijke mijlpaal bereiken en een duurzame stempel drukken. Dat is wat echte pioniers doen.

 

Lees het volledige interview hier

Verpakking nodig voor je bedrijf? Get in touch

 

(Picture by Otto Hofstetter AG)